lördag, maj 30, 2020

En riktigt härlig vilodag

Efter en riktig skitnatt så gick tack och lov huvudvärken över på morgonkvisten så före 9 var jag återställd även om jag var lite trött.

Det  var fint väder så det blev frukost ute på bron innan vi tog med tjejerna på en promenad genom byn. Värmen gjorde dock så att vi först lät dem blöta ner sig för att öka tåligheten mot värmen. Särskilt för Vinna som har en tjock vinterpäls…

Efter promenaden blev det en sväng på stan då vi behövde hundgodis och reklamera en såg som när vi packade upp den visade sig vara trasig. Passade också på att handla lite mat som passar när det är varmt och fint väder väder också.


Väl hemma slog jag mig ner i solstolen medan Henke började fixa med en trapp som vi ska bygga i slänten upp till platån där jag halkade i våras. Sååå skönt! Satt i solstolen mellan  kl. 15-17 och sen gick vi ner en promenad vid bäcken. För första gången fick Esset simma i ett strömmande vatten och simma över ett vatten. Bäcken är smal men änså…. Det går framåt.

Kl 19:30 var vi med på en digital vinprovning med Annette Gedda som är en av Vinnas valpköpare. Hon har utbildat sig till Sommelier och i dessa Coronatider håller hon vinprovningar via nätet. Idag var det provning av två roséviner. Man köper de viner som hon i förväg rekommenderar och sedan är man med på provningen hemifrån. Väldigt stämningsfullt, personligt och intressant. Vilket himla bra initiativ! Detta kan jag varmt rekommendera för de kommer fler provningar.



Blev sen middag med lite smågott till förrätt, grillat till varmrätt och en god napoleonbakelse till efterrätt.  



Senare somnade jag rätt tidigt, vid 23-tiden men vaknade denna gång med hjärtklappning och svettningar och konstiga drömmar. Förstår inte vart detta helt plötsligt kommer ifrån….?

Inga kommentarer: