onsdag, maj 27, 2020

Rallylydnad

Härligt att värmen äntligen börjar komma. Så mycket enklare att slippa ta jacka när man ska till jobbet och ex. ut med hundarna.

Tack och lov inga planerade möten idag utan fick sitta och mata ärenden istället.

På lunchen åkte jag hem med tjejerna och gick med dem hemma eftersom det började regna precis när jag skulle gå ut med dem på jobbet. Skönare då att gå hemma för då kunde jag byta skor och jacka. Passade också på att ta med några dummiesar så tjejerna fick både några markeringar och några dirigeringar under promenaden.

På eftermiddagen klarnade vädret upp igen.

Då jag skulle iväg blev det en snabb middag i form av Quesadillas och sedan en kort promenad med tjejerna sedan åkte jag till brukshundklubben där det var rallylydnadsträning idag. Härligt varmt och fint väder och momentträning på 4 korta momentbanor och altså ingen hel bana. Esset fick köra alla “banorna” två svängar och sedan fick Vinna komma ut och köra samma banor och dessutom lite lydnad och bara hänga…

Avslutade med att ta ut Esset igen och köra banorna en sista gång men då märktes det att hon var lite trött.

Väl hemma hade Henke och Ronny precis avslutat sin fisketur så vi stod och surrade lite innan vi gick in. Tjejerna fick mat och sedan såg vi två avsnitt av Rebecca Martinsson innan det var dags att krypa till kojs.

Inga kommentarer: