tisdag, september 20, 2022

Bilder och hundträning

Inspektion och massor med skrivjobb idag på jobbet. 

På lunchen åkte jag hem till tjejerna och gick en promenad. Det var så fint ute idag så jag var tvungen att ta några bilder på tjejerna.




På kvällen träffades jag och Göran och Zenitha för att träna lite. Idag körde vi tre WT stationer där Esset fick köra ökl upplägg. Efter en helg dag hemma och sen bara bli inkastad i bilen och sedan urtagen så var hon lite väl speedad inledningvis men jag är ändå nöjd med hennes arbetsförmåga och hon klarade markeringarna och dirigeringarna mycket bättre än jag trodde att hon skulle göra.

För första gången på länge fick även Vinna hänga med och träna. Tycker hon haltar något mindre nu å så tränade vi ju med dummies och inte vilt idag så då funkar det. Hon fick också Ökl upplägget och gjorde det finnt trots lång träningsfrånvaro.

Nu blir det mörkt redan vid 19:30 så man hinner inte mycket så det var mörkt när jag kom hem. Henke hade hunnit rensa all svamp från igår och dessutom gjort en jättegod skink- och ädelostpaj som blev dagens middag. 

Avslutade dagen med lite WT-förberedelser.

Inga kommentarer: