fredag, september 02, 2022

Ser fram emot en lugn helg

 Så var det fredag och av någon anledning känner jag bara att jag vill vara ledig. Är såååå omotiverad på jobbet just nu även om jag tycker att jobbet är kul och ok när jag väl är där men vill hellre vara ledig. 

På förmiddagen idag hade vi besök från en tjej på bygg som just fått barn. Gofika blev det också dagen till ära.

På lunchen åkte jag hem till tjejerna. Vinna haltar fortfarande så jag väntar till efter helgen så får vi se om jag måste ringa och boka tid hos veterinären.

Kom iväg lite tidigare än vanligt från jobbet. Hade tänkt gå hem vid 14:30-15:00 men klockan blev nog snarare 15:45 men i alla fall...

Väl hemma inväntade jag Henke och sedan åkte vi iväg till Lingarsötjärnen. Esset fick träna avlämningar från vatten med dummiesar. Jag försökte lära in håll fast så får vi se om det funkar. När det gäller dummies brukar hon ju bara lägga ner på första och det är ju svårt att träna avlämningar bara en gång/träning. När hon sedan blivit blöt ja då håller hon fast. Kul att se att hon har så fina igångar också trots att jag står långt i från vattnet.

Vinna fick också ta några markeringar men sen blev själva promenaden ganska kort. Esset fick även några dolda dirigeringar över vatten och även de fick fint.

Till middag lagade vi Lövbiff med pepparrot och sen blev det en tämligen tidig kväll.


Inga kommentarer: