söndag, september 04, 2022

Rensning och sightseeing på hemmaplan

 Huvudvärken gick över men eftersom jag gått och lagt mig tidigt så vaknade jag också tidigt 05:20. Tvingade mig kvar till 06:30 men då steg jag upp.

Efter en lugn morgon och frukost bestämde jag mig för att springa med Esset eftersom Vinna ändå ska gå en kortare promenad och vila benet. Blev en riktigt skön runda och det kändes så bra att jag för första gången på flera år sprang hela 6 km. Heja mig och Esset!!!

Efter dusch och lågrensning i köket åkte vi ner på stan. Gick en promenad ut till den nya stadsdelen där hyresgästerna nu flyttat in i det första hus som blivit färdigt. Till våren ska vårt jobb flytta in i det andra huset men det kommer säkerligen att vara en byggarbetsplats i området flera år framöver i tiden. Kul i alla fall att kunna ser hur området blir.


Efter promenaden stannade vi till och åt sushi-lunch men det var ett misstag. Kändes inte fräscht så jag blev lite illamående efteråt men kanske bara var en känsla hos mig för jag blev aldrig dålig i magen eller så och Henke kände ingenting. Hundarna var också med på restaurangen vilket var ok eftersom vi satt ute och åt.

På hemvägen stannade vi till och handlade och sen när vi kom hem så satte jag igång och tvätta fönsterna medan Henke klippte gräset på framsidan. Äntligen är fönsterna rena igen för de var verkligen varit skitiga sedan stormarna i våras.

Till middag lagade vi Oliv- och fetaostfyllda biffar med chevrésås och ugnsrostade rotsaker. 

Inga kommentarer: