tisdag, december 06, 2022

APT på plats

 Idag var det dags för året sista APT (Arbetsplatsträff) så alla som var friska var på plats på jobbet. Efter mötet hann jag skriva protokollet samtidigt som jag cyklade en mil på kontorscykeln innan jag åkte hem till tjejerna på lunch.

När jag åkte till jobbet i morse lyste motorlampan igen. Den har ju gjort det två gånger tidigare en någon inbyggd laddbox i bilen har bytts ut men som sagt... Nu lyste lampan igen och dessutom hade inte bilen laddats under natten som den skulle. Bara gått upp till 65%. Ringde verkstan när de öppnade klockan 7 och fick komma in med bilen direkt och fick en lånebil istället. Det visade sig att det blivit en luftficka i boxen vid bytet och att det kan vara det som var orsaken. Fick hämta bilen när jag åkte hem på  lunch men lampan lyser ju bara kanske en gång i månaden så vi får väl se om den tänds igen framöver.

På eftermiddagen satt jag hemma och jobbade och som vanligt blev det en promenad med tjejerna när Henke kom hem. 

Till middag lagade vi fjällröding och potatismos men vi tycker bägge två att det är geggigt och meckit så jag är glad att fisken i frysen nu är uppäten.

Slappade framför tvn och somnade tidigt.

Inga kommentarer: