onsdag, december 21, 2022

Glädjande nyheter och syn av hundhall

 Jobbade på plats på förmiddagen idag och fokuserade till stora delar på arkivet där jag gick igenom pärmar för två objekt, totalt 4 pärmar. Utöver det blev det intervju med Radio Gävleborg och lite skrivjobb.

Innan lunch fick vi ett mycket positiva besked. Tack vare vårt tillägg i hemförsäkringen så fick vi idag besked om att vi får tillbaka hela kostnaden för Tallinresan som vi skulle ha åkt på när vi blev sjuka i Covid. Vi försökte först sälja biljetterna till mycket reducerat pris men vi lyckades inte. Det var tur för tack vare försäkringen så fick vi tillbaka hela kostnaden på nästa 8500kr. Vilken bra julklapp!!!

Klockan 12:30 åkte jag ner på stan för att hämta en Headset på Fiberstaden och tanken var att köpa lax inför jul men det visade sig att det var igår som de stått och sålt fisk i stan.

När jag kom hem hade jag ont i skallen så tog en huvudvärkstablett och gick sedan en promenad med tjejerna innan jag la mig i 30 minuter vilket hjälpte så att jag kunde jobba vidare.

När Henke kom hem åkte vi ut till Sjögodis i Arnöviken och köpte gravlax och varmrökt pepparlax innan vi åkte till Hagmyren för att kolla in den nya inomhushallen som brukshundklubben ställt i ordning.

När vi kom hem gick vi promenad och lagade mat samt gjorde månadens räkningar innan vi la oss framför tvn vid 21-tiden.

Inga kommentarer: