lördag, december 17, 2022

Tillbaka till livet

Ser ljust ut!

Sakta men säkert börjar vi pigga på oss. Idag kände jag mig markant piggare även om hostan och nästäppan fortfarande kommer och går. 

Igår kväll tömde jag viltfrysen och slog av den för att avfrosta den medan det är riktigt kallt ute. Då kan jag förvara viltet utomhus medan isen i frysen tinar. Direkt på morgonen kunde jag hacka bort och skotta ur all is vilket resulterade i hela 20 liter is. Praktiskt för då blir det inte så mycket vatten som ska torkas ur sen.

Gick den obligatoriska promenaden genom byn och åkte sedan och handlade för första gången. 

På eftermiddagen hade vi "Play-time" då vi såg dagens alla skidtävlingar och skidskyttetävlingar på play. Såklart somnade vi en stund efter det så när vi vaknade var det åter dags att ta ut hundarna på en kort runda.

Till middag grillade vi och dessutom satt jag och jobbade med Paracord. Har lärt mig hör man gör igen och har därför gjort två långa retrieverkoppel, ett jaktkoppel och ett pipband. Nu återstår bara att komma på hur man gör stopparna till kopplena så är allt klart sen.

På kvällen kunde jag torka ur det sista och börja lasta in viltet igen. Gjorde även en inventering så nu vet jag precis vad jag har.

Inga kommentarer: