lördag, december 03, 2022

Vilodag och skidkoll

 Henke åkte till jobbet vid 7-tiden medan jag låg kvar i sängen fram till 8-tiden. Kaffe och lussebulle framför tvn. Först Nyhetsmorgon men sen skidor och skidskytte. 

Gjorde paus vid lunch och gick en promenad i skogen med tjejerna och plockade samtidigt lite mossa till adventsljusstaken och vår amaryllis och sedan åkte jag iväg och hämtade några varor på Ica innan jag slog mig ner framför tvn och skidskytte igen med en talrik risgrynsgröt.

Blev också de sista avsnitten av en serie som jag sett på 4 play innan det blev en promenad med tjejerna genom byn. Det lyser så mysigt på gården när man kommer hem och det är mörkt ute.

När jag kom hem hade Henke kommit hem så det blev middag i form av Ceasarsallad och mera tv. En riktig slappardag för min och hundarnas del.

Inga kommentarer: