tisdag, september 26, 2023

Kantareller och träning

 På plats på jobbet hela dagen idag också. Då jag sovit väldigt dåligt i natt och haft lite småont i skallen så var det lite tungt på förmiddagen men vi hade möten så jag höll mig ändå allert. Huvudvärken släppte inte så när jag åkte hem till tjejerna på lunch så tog jag en tablett och tänkte att en lugn promenad skulle göra gott men inte heller nu släppte verken så efter maten lag jag mig med kylmask och vilade en halvtimma och det gjorde susen. Värken släppte och jag kunde åka tillbaka och jobba fram till 16:30.

På eftermiddagsfikat njöt vi av äppelkaka med vaniljsås uppe på altanen på taket. Riktigt sommarvarmt var det idag.

Efter jobbet lagade Henke gräsklipparen och klippte sedan gården medan jag tog med tjejerna på en skogspromend där vi inte gått på länge. Hamnade så småningom på täkterna Ängarna där jag passade på att träna lite dirigering och långa raka linjetag samt ett par merkeringar med terrängskiften.

På den sista delen av promenaden hittade jag en massa gula kantareller och de kan man inte gå i från så jag kom också hem med 5 litern gula fina kantareller.

Till middag gjorde vi det enkelt och åt hamburgare.

Inga kommentarer: