söndag, september 24, 2023

SSRK Gävleborgs KM

 Idag åkte jag ner till Hofors och Kratte Masugn för att vara med på SSRKs KM och WT. Hade först tänkt att jag inte skulle åka då jag känner att vi inte riktigt är i form någon av oss just nu men vädret var fint, jag var anmäld, Henke jobbade så varför inte ta chansen med en bra hundträning?😀

Det började dåligt redan på första stationen (nr.2) som var fotgående, skott och sedan en dirigering diagonalt över ett område där Nkl hundarna tidigare haft markering. 

Fint fotgående, stadig och tyst i skott och kast. Gick ut fint på dirigeringen men vek sedan höger några meter från rätt plats. Tog signalerna men hamnade hela tiden fel så jag valde att bryta efter bara några signaler. Såklart en nolla därav...

Nästa station (nr3) var en dirigering över en bäck och upp i en skogsbacke. Gick ut fint men hoppade över stocken där dirigeringsdummiesen låg precis bakom så kom högre upp. Föll sedan ner mot höger där det var svårt att se hunden. Blev lite strul och några signaler men dummiesen kom in så 17p 

Tredje stationen var en transport längst med vatten. Uppställning, skott och kast från andra sidan vattnet. Man skulle sedan vända om och skicka på en dirigering upp för en skogsslänt. Jag missuppfattade platsen så blåste stopp lite för tidigt men hon tog signalerna bra och dirigeringen kom in. Vände om och skickade på markeringen på vattnet som hon också tog bra och lämnade av i hand. 18p vilket var bra,. Komentaren från domaren att det var den bästa tollare han någonsin sett satt också fint 😄

Fjärde stationen var även den en vattenmarkering i tät vass efter ett ganska långt fotgående. Esset följde fint, satt tyst och stilla tills jag skickade. Fick söka lite men hittade och kom tillbaka men droppar den på mina fötter och då blir det 0p.

Den avslutaden stationen var en markering/dirigering. Spikade markeringen och tog dirigeringen bra men även denna gången hoppade hon över dirigeringen och gick för långt och försvann då i terrängen. Fick blåsa men kände att dirigeringarna inte funkat bra idag så jag bröt istället för att vissla en massa och ytterligare en nolla. 

Summa summarum, vårt sämsta WT någonsin men känslan var inte bra ens när vi började så då kan det bli så här. Tre nollor men fina poäng på de stationer som vi fullföljde. En trevlig men lång dag blev det och vi hade i alla fall tur med vädret.

Blev en lång promenad med tjejerna i Kratten innan vi åkte hemåt.

Väl hemma stannade jag till på Nojs och hämtade thai-mat som blev helgens söndagmiddag.

Tog sedan bort tejpen i ansiktet. Konstaterade att de skulle ha sytt för ni var det tre stansade öppna hål i ansiktet som inte kommer att se så fint ut. Får hoppas att de försvinner när de opererar bort hela pigmentfläcken. La på ny, lite mindre tejp så får det sitta några dagar.Nu är det både blått och gult runt ögat också....

Inga kommentarer: