torsdag, september 21, 2023

Provtagning av pigmentfläck igen...

 På plats på jobbet på förmiddagen och efter fikat åkte jag upp till sjukhuset. Pigmentfläcken i ansiktet som jag velat ta bort provtogs nere i Gävle för ca två veckor och resultatet visade på ett förstadium till melanom. Av den anledningen kommer de nu att ta bort dem men de vill utföra mera provtagning då den är så stor. Den provtagningen kunde jag få göra i Hudiksvall.

Idag tog de tre prover och eftersom de förra gången satte ett stygn så bad jag dem att göra det även denna gången men de bedömde att de inte behövdes. De brände istället och tejpade. så nu är jag ett ganska stort "plåster" i ansiktet. Eftermiddagen satt jag hemma och jobba då jag var mera bedövad den här gången så kändes det skönt.

På eftermiddagen blev det en promenad med tjejerna innan Henke åkte iväg på logemöte. Riktigt varmt ute idag men jag tog det lugnt och vilade i kväll.

Inga kommentarer: