fredag, september 15, 2023

Veckoslut och viltuppföljning

 Så har vi kommit till fredag vilket alltid är lika skönt. Idag jobbade jag på plats på förmiddagen. Var på jobbet 06:30 och åkte hem på lunch först 12:30 så då hade jag gjort 6 timmar varför jag bestämt mig för att göra de sista timmarna hemma även idag och idag ville jag sluta i tid. Lånade ut bullermätaren så jag åkte in till stan och lämnade den vilket gjorde att jag kunde avsluta arbetsdagen efter det klockan 15:15.

En promenad med tjejerna genom byn och sen följde jag upp gårdagens taskiga viltträning med att låta Esset ta ett sök med 2 duvor, en kråka och en kanin och sen fick hon bära kråkan hem vilket hon så gärna gjorde.

Vi inledde helgen med en Yellow Bird och lufttorkad skinka och sen lagade vi lövbiff med pepparrot och pommes.

Jag var enormt trött så somnade efter maten och vaknade vid 21-tiden av en hemsk huvudvärk som trots tablett satt i till 01:00-tiden även om jag sov mellan varven under kvällen.

Inga kommentarer: