lördag, september 02, 2023

Regnig dag

 Redan från morgonen var vädret grått och tråkigt. Lugn morgon med frukost och nyhetsmorgon innan vi tog en promenad genom byn när det var regnuppehåll.

Efter promenaden gjorde vi en veckomatsedel och åkte och handlade. Var struligt när Icas terminaler inte tog betalkort men efter 20 minuter lyckade vi ta oss ut genom kassorna efter att ha hämtat ut pengar och betalat med kontanter.

Stannade också till på Kjelles och handlade lite ljung då våra blommor vissnat av allt regnande.

Väl hemma blev det lite lunch och sen somnade vi en stund i soffan. 

En promenad runt Nordenholm innan jag skjutsade in Henke till stan för pokerkväll. På vägen hem stannade jag till vid Härbret. Där fick Esset köra två sök med kanin, kråka och gås medan Vinna fick köra ett sök med dummiesar. Duktiga bägge två men mest imponerad över Esset fina hantering av gåsen. Hon växer verkligen med uppgiften.

När vi kom tillbaka hem han jag plantera ljungen och rensa i blomkrukorna innan regnet kom.



Vi har klarat oss från regn alla promenader idag trots att det måste kommit närmare 50 mm regn totalt idag. 

På kvällen låg jag och såg brittiska serier och käkade palt till middag.

Somnade vid 00:30 och strax efteråt kom Henke hem men då hade jag somnat. Imponerad över att hundarna inte sa ett pip när han kom hem. Vinna, som ju inte hör så mycket nu för tiden, sov nedanför min säng och märkte nog inte att Henke kom hem. Esset är duktigt och skäller inte....

Inga kommentarer: