onsdag, januari 23, 2008

Hundträning

Idag efter jobbet blev det lite träning på kommunparkeringen. Eftersom jag varit lite less på Humlas dåliga tempo på llinjetagen så tränade jag Neo först idag. Humla fick sitta uppbunden i en timma och titta på.

Neo var som vanligt gnällig och taggad men lydnaden gick helt OK. Rutan var 10 poängare, foten var hyffsad och sedan kärde jag några linjetag och då är det verkligen 320 knyck. Dock men hemskt mycket knäll och skutt före men det struntar jag i när det gäller Neo. Syftet var att få Humlas uppmärksamhet.

Henne körde jag på några linjetag och några markeringar och sedan lite lydnat, totalt ca 0,5 timma kanske.

Linjetagen var inte spikraka idag men de gick i full gallopp och det var ju det som jag var ute efter med träningen så jag är jättenöjd med lilla skruttan.

Inga kommentarer: