lördag, januari 19, 2008

Änga

Idag sov vi lite längre än vanligt även om jag vaknade tidigt. Sov dåligt eftersom jag hade ont i huvudet. Kände det redan när jag la mig vid 2 men tänkte att det går över om jag somnar... Att jag ALDRIG lär mig!!! Vaknade klockan 05 och tog en tablett och hämtade min kylmask i kylskåpet. Halvslumrade till och från och steg slutligen upp vid 09-tiden.

Åt frukost, rastade hundarna och åkte iväg med alla fraktioner till återvinningscentralen. Handlade för helgen och äkte sedan hem och åt lunch. Packade ihop lite kläder för att sedan åka ner till Enånger och Änga.

Vi kom dit strax efter klockan 14, då var redan Lasse och Birgitta och Katarina, Jonas, Anton och Klara där. Fikade och gick sedan ut en sväng och tittade på avverkningen för det kommande E4-bygget.

På kvällen lagade vi mat. Henke och jag stod för förrätten medan Lasse och Birgitta fixade varmrätten och Kattis och Jonas hade fixat efterrätten. Lasse och Birgitta firar nämligen 30-årig bröloppsdag i dagarna och det var därför vi samlats för lite middag i Änga denna helg.

Jubilarerna med brölloppsfotot i bakgrunden

Dukat bord

Till förrät blev det avokadohalvor med fetaost och oliver på en bädd av roccola och soltorkade tomater. Diverse kryddor ingick såklart också...

Förrätten

När vi sen började äta glömde jag helt bort att fota för vi var ju såå hungriga....

Varmrätten blev Oxfilé och potatisgrätäng med kantarellsås och

efterrätten var en cheesecake med frukter och bär...

Behöver jag säga attt vi blev proppmätta!!! Satt och pratade till närmare 01:00 då vi däckade som sälar...

Inga kommentarer: