onsdag, januari 02, 2008

Årets första arbetsdag

JA, det var bara till att pallra sig upp klockan 06:00 och gå till jobbet idag. Blev lite ineffektivt men rätt skönt att det är lugnt på jobbet så här första dagarna...

På lunchen tog jag ut hundarna på golfbana. Humla höglöper ju nu så när jag har henne lös vill jag ha koll så att det inte dyker upp några pilska hanhundar. Koll har man på en öppen golfbana så det var perfekt. De hann spinga av sig ordentligt under de 40 minuterna som jag var där.

På eftermiddagen hade vi lite livsmedelsmöte och efter jobbet åkte vi till Koneo och beställde en helt ny dator, ska ju lämna tillbaka min nuvarande, personalköpet, eftersom kommunen kräver såna hutlösa priser för att köpa lös datorerna. Förhoppningsvis får jag den nya på fredag och då blir det en med XP, inte Vista!!!

Bilen förresten, låter numer som en riktig racertraktor så efter Koneo bar det av hemmåt i full fart för man skämdes verkligen när man åkte runt i bilen med det trasiga avgassystemet.

Väl hemma bytte jag om och tog med hundarna på en joggingrunda före maten.

På kvällen skruvade vi upp skotorken på väggen så nu är det bara varma torra kängor som gäller i fortsättningen.

Inga kommentarer: