fredag, januari 04, 2008

Äntligen kom det snö!!!

Så var jul och nyår över och då behagar det tydligen herr vinter att slå till så idag blev det ett ordentligt snöoväder... När jag åkte hem på lunch hade det dock slutat så jag tog med hundarna ut på golfbanan för att det skulle få röja av sig ordentligt. Humla höglöper ju så på kvälarna vågar jag inte he henne lös i skogen eftersom det är så mörkt. På dagen däremot, ute på öppen golfbana är det däremot perfekt för där hinner jag ju se om det kommer någon hund.

Passade under promenaden också på att fota så här kommer lite bilder.

Neo och Humla framför en utav ladorna på golfbanan... Guu vad vackra ni är!!!

"Här kan vi sitta hur länge som helst..."

Neo " Kom igen Humla, hänger du inte med...?"

Neo kommer plogande genom snön
Humla "Ge gääärnet...."
"Hjälp...övervikt nu står jag snart på huvet..."
"Phu, tur att man håller tungan rätt i munnen..."
Ett kort stopp
Tjoho, nu springer vi igen...
Snöneo spanar ut över markerna
Å så här snöig i ansiktet blir man av att röja...
Han är så vacker min lillkille!
Min vackra Humla kan också posera
Humla är inte så tokig i närbild hon heller...

Snull-Neo hittade tillbaka till det urtagna rådjuret och där var det inte så lätt att få honom ifrån... Den lilla rackaren till och med smet tillbaka en gång i ett obevakat ögonblick... Äckelpelle...!

Jobbade på till klockan 16 och åkte då till Iggesunds rör för att köpa en ny kökskran då man numer får sig en dusch varje gång man slår på vår. Passade också på att köpa en ny toasits när vi ändå var där.

Tillbaka till stan och en rejäll helghandling på Kvantum innan vi åkte hem. Var såå trött idag så jag la mig en stund och gick sedan ut i blåsten med hundarna. Idag blev det en rätt kort promenad förhållandevis, kanske 3-4km. Huvuddelen i koppel dessutom.

Efter maten så såg jag lite tv men sov större delen av kvällen så 22:30 gick jag upp och la mig i sängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag undrar om jag skulle kunna få använda en/flera bilder som finns på din blogg till Stallet.se? Bilden/bilderna kommer endast finnas på så kallade designer, och de kommer varken att säljas eller ges bort. Tack på förhand!

Med vänlig hälsning
Astrid

Vinnarens sa...

Tack för ärligheten att du frågar men jag vill inte att mina bilder sprids på nätet och hoppas att du accepterar detta.
Mvh Chatrin