fredag, januari 25, 2008

Äntligen!!!

Phu, så var det äntligen helg! Dagen på jobbet blev möten och åter möten... Helena gick igenom märkningskursen som hon varit på i två dagar på förmiddan.

Efter lunch gick vi igenom alla våra kommunala anläggningar och rangordnade dem efter antalet portioner som serveras/dag. Det är nämligen efter det som man avgiftsklassar dem Skolor är ju lite speciella eftersom de har stängt delar av året så vi får räkna om alla uppgifter vi fått eftersom de uppgett hur många portioner de serverar när de har öppen, inte som årsbasis vilket är det som vi vill veta...

Efter jobbet var jag enormt trött. Vi åkte dock först och handlade eftersom det var nästan helt tomt i kyl, frys och skafferi hemma. Efter det så åkte vi till Ming, kinarestaurangen i stan och käkade en tre rätters middag. När vi kom hem släppte Henke av mig eftersom han skulle iväg och spela poker.

Jag gick in och packade upp varorna, körde igång en tvättmaskin och bytte sedan om för att gå ut en långpromenad på golfbanan. Hmmm fortfarande ingen måne när jag är ute och går... Hur kommer der sig när jag ser stjärnorna så det är uppenbart klart väder och jag tidigare på dagen och på morgonen ju ser månen som är alldeles rund???

När jag kom hem var jag helt slut så jag såg På spåret och en film men somnade sedan och sov en timma innan det var dags att krypa till kojs

Inga kommentarer: