lördag, januari 05, 2008

Snöstorm

eller i alla fall storm och eftersom vi nu har snö så yr det ju en del automatiskt. Segade mig upp på förmiddagen, duschade och sedan gick vi en promenad med vovvarna. Blev en kort promenad bara för vi bestämde oss för att åka ner på stan och klockan var redan mycket.

Väl på stan var det lugnt och skönt. Pyttelite folk så vi gick och kollade på lite kläder, Henke köpte en skjorta och ett par byxor och jag köpte också ett par byxor.

När vi var hungriga åkte vi hem och åt lite lunch och sedan började jag frysa som skjutton. La mig under 2 (!!!) Fleece-filtar och somnade så småningom men var fortfarande lite frusen när jag vaknade. Tog mig i alla fall i kragen och gick ut med vovvarna. Testade nyckeln jag har till elskåpet på fotbollsplanen bakom huset och den passade så jag kunde tända belysningen. När hundarna var rastade stannade vi däfrö på plan och tränade lite lydnad. Neo körde fot, rutan, dumrutan och fjärrdirrigering.

Foten var över över hetsig men det må då vara hänt.

Rutan gick sådär, handlade alltid i rutan men står för mycket mot ena kanten tycker jag...

Fjärrdirigeringen gick riktigt bra, nu måste vi börja med fler komandon på rad få se vad som händer.

Dumrutan, körde bara ställande för att få stadgan att han står utan att vrida sig när jag kommer upp bakom vilket han velat göra tidigare. Nu gick det bra!

Humla tränade jag på fot, rutan, fjärrdirrigering och inkallning.

Foten gick bra men vi behöver träna ytterligare på stegförflyttningar.

Rutan gick kanonfint trots att det kom hundar på sidan om med det störde inte Humlas koncentration.

Fjärrdirrigering tränade vi bara sättande och läggande på 10 meters avstånd och ÄNTLIGEN gick sättandet bra!

Inkallningen skulle jag bara träna inkallning med ställande men det gick inge vidare. Humla vet att kommandot ska komma så hon stannar på egen hand, sånt vill vi INTE vara med om. Körde därför släta inkallningar och inkallningar med ställande om vart annat så att hon inte skulle veta vad som skulle komma. Detta måste vi träna mera på!

När vi kom in hade Henke fixat en Irish Coffe, kan man ha det bättre???

Till middag hade vi fixat sushi vilket varken jag eller Henke ätit tidigare. Blev positivt överraskad men jag tror inte att jag skulle kunna äta mig mått på det men som förrätt var det gott.

Till varmrätt blev det smördegsinbakad fläskfilé och en god grönsallad.

Kaffe och tryffel avslutade middagen.

Senare på kvällen såg vi Hanibal, rising men både jag och Henke somnade ifrån den.

Inga kommentarer: