torsdag, juli 24, 2008

Berghamn pga motorproblem

På morgonen visste vi inte om vi skulle måsta åka hem eftersom motorn krånglar. Tanken från början var att vi skulle åka ut till Kråkön men det vågade vi inte nu med en motor som krånglar. Efter några halvstopp gick dock motorn ok så vi åkte ut till Berghamn. Nu hade sommarvärmen lockat ut båtfolket så det var rejällt med folk vid bryggan.

Vi solade och badade hela dagen vid bryggan.





Efter middagen gick Henke och fiskade och jag gick en promenad runt ön vilket jag aldrig gjort tidigare. Var nog borta en dryg timma och mitt på ön fanns en tjärn som jag körde över Humla på. Hade ju ingen dummie så det blev ett tomskick men hon klarade trots störning av Neo som simmade omkring. Det var dick inte särskilt långt, 15-20 meter ungefär men med mycket näckrosor så jag tycker att hon lyssnade bra i alla fall. Måste dock försöka hinna med en riktigt träning så att hon hittar nått nästa gång jag skickar henne till en plats.






Kvällen spenderade vi med kortspelet 500 samt Yatzy. Somnade som en stock vid 00:20

Inga kommentarer: