tisdag, juli 01, 2008

Dirrigering igen...

Idag var det full fart med glassprovtagning. Blev en långtur upp till Hedvigsfors och sedan besöktes alla glasställen hela vägen ner till Hudiksvall.

Efter jobbet käkade vi mat direkt och sedan åkte jag ut med hundarna till kaffebönan. Blev lite dirrigeringsträning med Humla och det gick kanska bra. Hade ju kastat över några dummisar till andra sidan sjön medans Humla satt kvar i bilen. Gick sedan ner längst stigen och skickade henne svårt, snett över så att det blev ca 30 meter att simma. Första gången vände hon efter att ha undersökt en näckros. Skickade om och då simmade hon över med lite stöttning. Jag har en förmåga att säga bra hela tiden hon simmar, det måste jag försöka jobba bort för det känns onödigt. Så länge jag inte ger nått nytt kommando så ska hon ju faktiskt bara fortsätta rakt fram.

Hur som helst så gjorde jag några skick eftersom jag slängt över 5 stycken. Skickade från lite olika ställen och efter första tveksamma så var det full spätta. Dock problem med skakningar vilket jag inte gillar...

Hämtade sedan Neo och gjorde om övningen och han är dukitg på att simma ut mot ingeting men han fattade inte att han skulle gå upp på land på andra sidan så han gick bet på sina.. Till sist kastade jag över en som han såg och den hämtade han men ville då inte gå ner i vattnet igen med den i munnen. Vilken konstig idé...! Efter mycket lockande, pockande, ilska och smör så kastade jag i en dummie på min sida. Då kommer han i vattnet men lämnar dummiesen på andra sidan så Humla fick ta den som dirrigering istället...

Gick sedan Kaffebönan runt innan jag åkte hem och målade.

Inga kommentarer: