onsdag, juli 16, 2008

PM:et har kommit

Japp, så var PM:et i mailboxen. Kommer att bli en trevlig tillställning skulle jag tro sedan får man bara hoppas att vädret blir det bästa tänkbara...

Kommer att åka ner på Torsdag för att checka in och göra oss hemmastadda. På fredag är Neo först ut med lydnad klass 3 och sedan lär jag nog åka till jaktprovsrutan och titta på nybörjarhundarna skulle jag tro

På Lördag blir det Humla som ska startas i Mästarklass. Om jag nu inte avanmäler vifår se. Är hon så stressad som hon varit denna vecka så är det nog bara dumt att tillåta en start. Men vi får försöka jobba på förväntningarna efter skott och kast de sista veckorna så får vi se sen. Skulle ju vara enormt roligt.

På Söndag blir det utställning och jag anmälde bara Humla eftersom jag tycker det blir för stressigt/dyrt/jobbigt att ställa dem båda. Tror dessutom en liten hanhund som Neo inte gör sig så bra resultatmässigt inte för att det spelar nån roll. Humla lär heller inte prestera några fina resultat eftersom hon fortfarande inte har nån päls på svansen.

Benämningarna Slangen och Tunnan går för övrigt mina hundar under nu. Humla är slangen eftersom hennes svans ser ut just som en slang. Neo kallas tunnan då han är för tjock även om jag tycker att han så sakterliga börjar gå ner nu. Humla skulle inte heller skada av att gå ner i vikt men det verkar svårare med henne. Kan inte ge dem mindre mat än jag ger dem nu däremot har småmatandet från gud vet alla håll begränsats så alla tycker väl att jag är en riktigt djurplågare som inte tillåter att de får korv å ägg och skinka och allt sånt som de brukar få.

Annars har jag varit ute och skottat idag... Altså skjutit men massa skott. Neo fick börja och med honom blev det platsliggning med skott i skogen eftersom han går upp så väldigt i varv när det smäller. Skrek som en stucken gris de 6 första skotta. Skott 7-9 var bättre och det 10 skottet var han alldeles tyst på så då gav vi oss.

Humla gick jag och kastade dubbel och trippelmarkeringar med skott till. Pip och gnäll och höga förväntningar gjorde att hen endast en gång (då hon faktistk var helt tyst) fick hämta dem. Annars hämtade jag dem varje gång. Inte bra inte bra...! Behöver träningshjälp nu den sista tiden inför specialen så att förväntningarna vid apporteringssammanhang radikalt minskas.

Inga kommentarer: