torsdag, januari 29, 2009

Positivt & Negativt

Idag har det varit ännu en effektiv dag på jobbet. 4 besök på förskolor med anledning av det projekt som genomförs i sammarbete med socialstyrelsen. Full dag med andra ord...

Negativt
Efter jobbet åkte vi till Beijer för att höra om det fått hem vårt mosaikkakel å vad får vi höra. Jodå de hade vår beställning. Han undrade om vi ville att han skulle ringa firman och fråga om varorna skulle komma med morgondagens sändning. Ja det ville vi för jag hade inte en bra magkänsla i magen. Mina farhågor besannades... Beställningen hade aldrig kommit fram till tillverkaren! Rejällt less sa jag att jag då tyckte att de kunde kompensera oss genom att sälja ett liknande glasmosaikkakel som de hade hemma. Dock var detta 3 ggr så dyrt men det var deras problem. Han gick med på det men såklart verkar det som om de har lite lite för liite hemma så det kanske inte räcker... Typsikt. Ev. kommer de istället att beställa en snabbtransport så att vi får varorna till veckan och dessutom ge oss reduserat pris. Vi får vänta och hra hur vi ska göra i morgon...

Positivt
Äntligen säger jag bara!!! Idag registrerades Humlas tittel SUCH som hon erhöll den 4 oktober. Jag skickade in handlingarna den 6 oktober och det tog altså endast nästan 4 månader!!! Kan inte skylla på SKK för resultatet från Tollingjaktprovet registreades inte förrän i förra veckan. Helt enkelt Väldigt sent registrerat resultat från SSRK. Nu väntar jag med spänning på att se när diplomet kommer...

Efter besöket på Beijer åkte vi på Ica och storhandlade.

Hemma blev det middag, ett telefonsamtal med Helena och en promenad med hundarna. Sedan blev det frisering av Neos tassar då det fastnar en del snö under dem idag.

Inga kommentarer: