lördag, januari 31, 2009

Skoj & tråkigt

Känns som om den senaste veckans inlägg har varit motsats rubricerade men det har verkligen varit positivt-negativt, skojigt och tråkigt, bra och dåligt osv osv...

Idag har det i alla fall varit en sån dag igen. Skojjiga grejer och tråkiga grejer har hänt. Dessutom kommer jag att vara ganska hemlighetsfull med dagens inlägg så får de som känner mig lite närmare kommer att få hålla sig med detaljerna några dagar...

Hur som helst så började dagen rätt tidigt. Steg upp strax efter klockan 8 och åt frukost och åkte ner på stan. Idag gjorde jag nått som man verkligen inte gör så ofta. För mig var det 3:e gången jag varit med om detta. Skojigt och lite spännande var det i alla fall... Mer detaljer kommer nån annan dag.

Efter det så åkte jag poå Kjelles för att försöka hitta nya gardiner, jag kom hem med 3 stora krukor för utomhusbruk. Äntligen fick jag tag i såna som jag sökte i höstas men inte hittade.

Innan jag åkte hem så åkte jag till Helena och Melker och hälsade på lille Tim. Han har vuxit massor och redan gått upp från dryga 2600g till dryga 3100g men är ju verkligen bare en liten plutt. En liten pappas poke tror jag det kommer att blir...

Nu var det skojjiga slut och sakta men säkert börjar vi närma oss det tråkiga... När jag satt och fikade hos dem tyckte jag att det började irritera i halsen. Kändes som om jag fått ett hårstrå i halsen som irriterade. Tänkte inte så mycket mera på det. När jag sedan kom hem så fick jag helt plötsligt ont i ett ben och i ryggslutet. Nåväl vi packade i alla fall in oss i bilen tillsammans med hundarna, en stege och en sopkvast och åkte ner till båten. Den behövde snöröjjas.

När det var gjort skulle jag gå en runda med hundarna men vid det här laget värkte hela kroppen så Henke tog bilen hem medan jag gick kortaste vägen hem efter cykelvägen. Frös som jag vet inte vad gjorde jag när jag kom hem så jag blev helt enkelt tvungen att ta feber och visst helt plötsligt hade jag fått 39 graders feber helt utan förvarning. Jag som ÄNTLIGEN blivit helt frisk och skulle ut och springa i morgon. Hoppas nu bara att jag inte smittat ner lille Tim!!!

Ja, till följd av detta blev det en lugn kväll. Vi hade bjudit hem Ida och Gösta på middag men de ställde in i sista sekund då deras lilla dotter Alice också hade feber och det var ju tur i oturen. Hade inte orkat med en middag i det skick jag var i kväll...

Inga kommentarer: