fredag, januari 09, 2009

Träning

Jaha så har man kommit igång med den biten också. Efter ett långt träningsuppehåll pga tidsbrist och förkylningar så var det hög tid för att ta tag i den biten. Konstaterade att jag inte tränat sedan i oktober, hmmm. Klockan 07:00 blev det i alla fall styrketräning nere i källaren på jobbet. Tog det lite lugnare än vanligt men känner att jag nog ändå kommer att få träningsvärk.

Upp och jobba fram till lunch. Hann med en inspektion även idag på en lokal som ska bli kafé så småningom.

På lunchen blev det även idag en skogspromenad men denna gång efter en icke upptrampad stig så jag hann inte så långt.

På eftermiddagen blev det årets första planeringsmöte och ett antal telefonsamtal innan det var full dag. Hämtade Henke och åkte sedan på Edhs kylservis eftersom vår frys har börjat krångla.

Väl hemma blev det till att svira om till springkläder å så hör och häpnad gav jag mig ut med hundarna på en joggingrunda. Guud vad jag kände mig duktig! Gick först en bit så att hundarna fick rasta sig, sprang sedan ca 3,5 km och avslutade med att gå sista biten ifall hundarna åter igen behövde göra nått. De får såklart inte rasta sig medan vi springer, här stannas det inte för nått :D

Hem och hopp i duschen innan det var dags för middag och sedan strök jag gardiner som jag köpte igår. Ska sätta upp nya gardiner på jobbet hade jag tänkt.

Efter en kaffepaus framför tvn städade vi sedan ut julen, gran, ljusstakar och stjärnor, ja allt plockade bort. I morgon får jag se till att ta bort julgardinerna...

Phu, ännu en häktisk dag som avslutades med huvudvärk så jag tog en tablett innan jag gick och la mig men fick ändå stiga upp vid 3 och ta en "bättre" tablett och då var värken borta när jag vaknade nästa morgon.

Inga kommentarer: