tisdag, september 01, 2009

En snabbis...

Efter jobbet idag blev det en promenad upp i skogen medan Henke skjutsate grannen Roland på fest och gjorde spagetti. Hann upp i skogen och lägga ett tennisbollssök till Neo. Totalt 7 tennisbollar varav Neo fick ta in 5 och Humla de två sista.

När jag kom hem käkade jag och sedan hann jag vila 10 minuter innan det var dags att åka till dagen träning. Det blev jag, Sandra och Carina. En lugn träning som mest bestod att snack men trevligt var det...

Humla fick se Carina ro över till andra sidan viken och lägga ut två fåglar. Sedan skickade jag Humla två gången. Avståndet var ca 70 meter och hon gick som en klocka utan ett enda kommando. Det som jag blir trött på är att jag måste säga ut när hon kommer till vattenkanten. Jag vill att hon går i direkt så det där måste jag få bort. Det mest positiva var att avlämningarna med trut och and sitter i hand, utan skak fast jag står en bra bit upp på land. Problemet med skakningar känns som bortfluget numer men man ska väl aldrig ropa hej!

Humla fick och ta en enkel dubbelmarkering med truten och anden bara för att kolla upptagen på blöta vilt på land men det var det inga problem med, å avlämningarn sitter fint även på land.

Det var en mycket skön kväll. Soligt och fint och drygt 20 grader varmt!

Inga kommentarer: