onsdag, september 23, 2009

Promenad

På jobbet idag så åkte jag och Ulrica till Gnarp för en mötesinspektion, en matförgiftningskoll och ett klagomålsärende om dålig lukt.

Mötet gick utan problem. Matförgiftningsanmälan kan vara befogad, jag kommer att åka tillbaka igen om en vecka och luktolägenheten där anmälaren trodde att det luktade lik visade sig vara en dumpningsplats för potatisblast... inte så faligt altså men vi kan intyga om att det verkligen luktade illa.

Efter lunch blev det intervju med lokaltidningen samt lite telefonsamtal och ett par yttranden till polisen.

Efter jobbet visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på med hundarna. Jag ringde Helena och frågade om hon inte ville gå en promenad och det ville hon så så fick det bli. Vi tog en promenad över åkrarna och ett hygge och spanade på diverse fågelliksrester som låg utspridda. En rovfågel hann vi också se lyfta och flyga bort.

Efter detta blev det hem för middag, Idol och sedan bara slappa... Jag var jättetrött!!!

Inga kommentarer: