måndag, september 07, 2009

Fynd

Ny vecka och jag skulle kunna ha samma rubrik som förra måndagen, dvs "Ny vecka, nya kantareller..." för idag efter jobbet skulle jag gå på ett ställe som jag inte gått på sedan i våras. Hade inte en tanke på kantareller men så snart jag vek in i skogen så bara kryllade det av kantareller och jag som inte hade nån kantarellpåse med mig. Herre jösses vad skulle jag göra!!!! Letade febrilt i jacka och byxor och lyckades skramla ihop 3 hundbajspåsar å det räckte precis, fick ihop ca 6 liter!!!

Blev inte så lång promenad å när jag kom tillbaka ut till så var såklart ett koppel borta så det bara till att gå tillbaka och leta. Till sist hittade jag det så att vi kunde gå hem med de tre fulla bajspåsarna...

Väl hemma lagade jag morotssoppa och käkade den sedan satte jag igång och rensa kantarellerna. Klockan 21 var det dags att hämta Henke som kom från sin Finlandstripp. När han kommit hem så rensade vi resten, käkade godis och sen däckade vi bägge två.

Inga kommentarer: