tisdag, juli 05, 2011

Vilken dag!!!

Startade dagen vid niotiden. Lagom semesterfart och så där lagom engagerat... Efter diverse göromål tog vi bilen ner på stan. Handlade lite mat, hämtade silversaaben som ännu en gång besökt verkstan. Provkörde en nyare saab 9-5 och om ingen köper den (vilket de förmodligen gör... ytterligare två spekulanter på den bara i dag) så gör vi nog slag i sak till veckan. Annars får vi köra vidare med "aset" som den numera kallas vår "silversaab" som den hette tidigare...

Tog en lunch på stan. Väl hemma tog jag redan på sängkläder som hängt på tork ute och sedan tog jag med hundarna på en dryg timmas promenad i skogen medans Henke klippte gården.Så snart jag kom hem åkte jag på jobbet och avslutade det som jag glömt före jag gick på semester och sedan blev det hem för att vila en stund. Det är ju trots allt semester...

Klockan 19:30 satte vi igång med maten, idag blev det tacos och när den var intagen åkte vi ner till hamnen. Henke skulle sitta hamnvakt inatt mellan 21-05. Själv tog jag hundarna på en timmas promenad hem. Härligt!

Anlände hem klockan 22 och startade då en matlagningsorgie utan dess like. Lagade följande för att kunna ha med båten:
- En stor sats Coleslaw
- Kasslersallad och en dressing till denna
- Lax och limeröra
- Vitvinssås till laxen som vi ska grilla
- bärblandning till frukosten i båten

Klockan 23:30 var jag klar och hade diskat bort och då packade jag diverse grejer som ska vara i båten. Kryddor, underkläder, myskläder, hundmat mm mm men nu har jag gjort rätt för vila. Phu vad jag känner mig duktig!!!

Inga kommentarer: