måndag, oktober 10, 2011

Frysjobb

Vilken höstdag det var idag! Var upp till Bjuråker och det är bara såå vackert ute nu. Passade också på att ta en hyffsat lång promenad på lunchen för att få lite extra energi. Det var tur det för det blev lite längre än tänkt på jobbet då vi började få in älgprover redan idag.

Efter jobbet drog jag igång vårt lilla frysskåp i boden. Gick sedan en promenad med hundarna och flyttade sedan över återstående vilt till lilla frysen och slog av den stora.

Efter middagen så såg jag den nya danska serien. Gillar verkligen danska polisserier och även denna verkar bra. När den var slut så torkade jag ur den stora frysen och slog igång den igen. Med lite tur kanske den hinner bli kall så att jag kan flytta över all mat från frysen inne så kan jag frosta av den också. Till helgen är det nämligen dags för den årliga köttleveranden och då är det bra om alla frysarna är avfrostade och igång!

Inga kommentarer: