torsdag, oktober 06, 2011

Huset behöver renoveras

Känner att jag måste börja spalta upp sånt som måste göras, undra vad vi ska börja med?

- Lägga nya golv på övervåningen
- Måla hallen (2 plan) och laga hålen i väggen nere…
- Tapetsera sovrummet
- Måla och tapetsera vardagsrummet
- Slipa golvet vardagsrummet + trapp
- Måla och kitta om fönster
- Byta panelen och måla garageporten
- Måla staket
- Måla gula gästrummet + ny inredning
- Byta väggskåp badrum uppe + laga duschdrapperivajer
- Köpa ny tvättmaskin

Idag hann jag minsann inte med nått utav det men var effektiv i alla fall. Direkt efter jobbet renbäddade jag och sedan gjorde jag middag och käkade eftersom det började regna lite. Efter maten hade det slutat regna så då tog jag med hundarna på en 45 minuters koppelpromenad och precis när vi kom hem började det regna igen...

Väl hemma satte jag igång och bakade matbröd och under tiden som det gräddades så torkade jag golven.

Nu har jag gjort mitt för idag så nu får tvn jobba lite...

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
skulle vara fint att följa dig i allt hemmafix.
Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela