tisdag, oktober 11, 2011

Nu börjar golfsäsongen

Dagen började som tisdagarna ska numera, dvs med simning 1 km.

Dagen på jobbet präglades av vindkraft och älgkött även om det bara blev ett enda prov idag.

Gjorde ett litet inköp av transportbur till en liten valp idag. Buren är för stor för flyget men det rör sig bara om några centimeter så jag hoppas att det inte blir några problem. Förhoppningsvis är inte planet fullt och då är det def. inga problem

Efter jobbet så fyllde vi tillbaka alla varor till frysen inne i huset igen och nu är alla tre frysarna avfrostade och igång så nu är vi klar för att ta emot kött. En frys är ju full med vilt och sen har vi frysen inne med lite smått och gott...

Efter detta gick jag en promenad på golfbanan. Fördelen med att bo nära en golfbana trots att man inte är golfare är att man höst, vinter och vår har fina markera att promenera på. Lagom till älgjakten brukar höstsäsongen börja och golfsäsongen brukar hålla i sig ändå fram till i maj åtminstone. På hösten promenerar jag de stora gräsmattorna halft i mörker. Det gör jag fram tills det är för mycket snö. Då åker jag skidor på banan nån gång i veckan och när det är så pass mycket snö att de kör skoter ja då blir det fina promenadspår igen. Våren brukar bestå av promenader med fler bollfynd och det är också här som de första vattenigångarna sker eftersom isarna inte brukar ha gått här när jag startar första proven i söder. Då får man träna lite avlämningar/igångar i någon utav dammarna bara för att försäkra matte om att vatten inte är något problem.

När jag kom hem hade Henke lagat Sahra Bernardtfisk vilket var helt ok men kunde ha mera smak. Dock skulle det varit körvel och tryffel i också så då kanske det hade varit annat.

På kvällen blev det fotbollskoll och dessutom åkte kupévärmarna fram idag. Termometern visade -0,5 grader nu vid kl.22.

Inga kommentarer: