lördag, oktober 22, 2011

Vinna

Japp, så ska hon heta... Tikarna i denna kull har en del att leva upp till med tanke på sina namn Vinna och Elite.

Sov riktigt bra, vaknade till vid 05:30 men somnade till igen och vaknade sedan vid 7 då jag hörde att valparna levde rövare och Anette klev upp. Somnade dock om ytterligare en gång och vaknade av väckarklockan kl 08:00.


Efter frukost och lite viltapportering var det så dags för Vinna att ta farväl av mamma Pixel och de fem kvarvarande syskonen.

Pixel och kvarvarande valpar utom Vinna som inte syns



Vinna i mitten



Vinna









Elite


Elite igen...
Anette skjutsade mig till flygplatsen och Vinna skrek som en stycken gris hela vägen till flygplatsen men sen blev hon lugn.

Anette vinkade av oss och att flyga med hund innebär verkligen extra bra service i alla fall om man ha en så söt valp som Vinna. Killen som gick ombord bakom mig tyckte att det var lite ojämt bemötande mellan mig och honom, hihi!!!


Ett sista farväl...


Säkerhetskontroll på G...



Vinna i väntan på flyget
På flyget sov hon mellan varven men såg rätt förvirrad ut varje gång hon vaknade till. Då ville hon upp i min famn istället och det fick hon såklart. I övrigt var hon helt lugn och sa inte ett pip på hela flygresan.

När vi landade såg jag en Benstockenbuss utanför terminalen så jag sprang ut och hann med den så det var bästa tänktbara timing. Lastade in oss i bilen och Vinna somnade som en stock. Sov hela vägen till Hudik utan att säga ett pip.


Vinna sover i buren i bilen

Vi åkte till båten där Henke och Lasse höll på med att vintra båten och här fick Vinna äta lite mat. Slurp sa det!

Hem för att träffa Humla och Neo ute på gården. Vinna tyckte det var lite jobbigt liksom Neo som höll sig på behörigt avstånd. Humla tyckte hon verkade latcho till en början så hon bjöd till lek men som sagt Vinna var trött och tyckte det var lite jobbigt så hon höll sig till mig istället.






Neo satte näsan i vädret och ställde sig på behörigt avstånd...

När vi gick in var hon däremot frimodig och struttade runt i vardagsrummet, köket, badrummet och hallen.

Kvällen blev mycket lugn. Vinna kissade och bajsade utomhus och sov inomhus. Humla blev väldigt vaktig på kvällen och ansåg nog att hon fått en ovälkommen konkurrent så jag får nog hålla ett öga på henne. Hon ska inte tro att hon äger allt här i huset och är den som är högst i rang det ska jag se till!

På kvällen var det ett trött gäng i huset på Mörttjärnsvägen.









2 kommentarer:

Åsa, Piper & knyst sa...

Lycka till med söta Vinna <3!
och vilka fina öron hon har ;)

Vinnarens sa...

Tack! Ja med de där dasslocken ska det väl inte bli några flippöron ;)