fredag, oktober 28, 2011

Världens bästa...

Jobbade fyra timmar även idag. Hundarna var lugnare när jag kom hem idag och Vinna satt helt tyst fast hundarna skällde när jag klev in i hallen. Duktig flicka!!!

Tog ut henne på gården och hon kissade och sedan tog jag på henne koppel och gick en kort kort koppelpromenad runt två hus. Jag tar tillbaka det jag sa igår om att jag nog skulle behöva jobba lite med henne när hon ska gå i koppel men idag var hon som en naturbegåvning.

Övriga hundar fick komma ut på gården efter etta och jösses vad Humla och Vinna busade. Riktigt roligt att se hur Humla mer och mer accepterar Vinna.

Tog sedan med alla hundarna upp i skogen. La ut ett tennisbollssök som Neo och Humla fick dela på medan Vinna fick ligga/sitta i koppel vid mig vilket gick bra. Humla jobbade mycket bra och tog in sex av de åtta bollar. Neo var ute och jobbade hela tiden men fick bara in två. Såg honom dock med bollar flera gånger så har möblerade nog om en hel del där ute.

När vi kom hemblev det lunch för min del och sedan somnade vi allesammans en stund innan det var dags att göra en handlarlista och förbereda lite inför helgen. Börjar få lite smått panik också för hundmaten som Vinna äter har fortfarande inte kommit hem till djuraffären å i morgon är påsen slut... Hoppas hoppas de får en leverans i eftermiddag...

Blev en lite incident mellan Humla och Vinna idag igen. Efter att Vinna ätit sitt 15-mål ville Humla gå fram till Vinnas tomma skål. Jag sa varsågod till henne men märkte inte att när Humla var nästan framme sprang Vinna dit. Jaha, så smäller det såklart! J-la Humla, varför försvarar hon en tom skål???

Inga kommentarer: