fredag, september 13, 2013

Helg igen…

Tycker helgerna kommer tätt tyvärr så tycker jag helgsluten kommer ännu tätare…

Blev en liten spännande dag på jobbet idag. När jag kom till jobbet såg jag två grabbar längst inne i vårt parkeringsgarage. De stod och undersökte två gamla tjock-tv apparater som Audiovideo har stående för destruktions skulle jag tro. Tyckte att de var märkligt klockan 7 på morgonen så jag stirrade ut dem ordentligt. Då kom de fram till mig och frågade om de skulle slängas… Svarade som det var att de fick fråga Audiovideo om det sedan gick jag raka vägen till vaktmästarna för att be dem köra ut dem. Sagt och gjort…

När jag sedan vid lunch träffade Audiovideos personal så visade det sig att ingen varit inne och frågat om tv apparaterna och det hade de såklart inte… De visade sig att den Moped som också stod där var okänd och när vi tittade lite närmare så hade nån mixtrat med tändningslåset. En skruvmejsel låg vid väggen så nu förstod man syftet… Såklart visade det sig att mopeden var stulen och de hade gått in i garaget med den för att bryta upp tändningslåset och operera ostört. Polisen kom och hämtade mopeden sen får vi väl se om de kontaktar mig men jag kan ju inte ge så mycket mera information…. Spännande var det hur som helst… Kul att man reagerade efter känslan och känslan visade sig vara rätt…

På lunchen gick vi ut på Sigges och käkade. Mycket mycket god mat var det! Hit går jag gärna fler gånger!

Blev en mycket längre dag på jobbet än det var tänkt. Blev inte klar förrän klockan var strax efter 17. Tog en tur på systemet för lite helginköp och när jag kom hem blev det en promenad med hundarna. Färst la jag dock ut ett tennisbollssök som de inte fick se. Ville kolla hur Vinna fixade ett dolt sök och det var inga problem. Arbetade väldigt fint vilket även Humla gjorde men nästan så att Vinna var bättre.

Vi hade rester kvar sedan igår så det blev rester till middag och sedan såg vi en film. Blev en ganska tidig kväll, före midnatt tror jag…

Inga kommentarer: