fredag, september 20, 2013

Helgdags

Känner på mig att det kommer att bli en bra helg. Kände mig lite trött idag och dessutom var det ganska fint väder så jag jobbade fram till klockan 14 men då var jag så nöjd med min insats och eftersom jag inte haft någon lunch så beslutade jag mig helt enkelt för att göra helg.

Hade gärna gått en långpromenad i skogen men eftersom Neo var ENORMT halt efter en liten glidtackling från Vinna igår så kunde han inte gå så långt. Gick istället en kort rastningpromenad med hela ligan och gick sedan hem med Neo och gav honom ett ben att roa sig med. Tjejerna fick hänga med mig ner till täkten där vi tränade lite dirigering. För Vinnas del blev det stopp och högerkommando samt raka linjetag.

Humla fick köra raka linjetag mellan områdena som Vinna haft samt lite höger och vänster.

Vinna slarvade lite med stoppsignalen medan Humla var kanon. Humla var dessutom mycket mera samlad idag än vad hon brukar. Inte alls mycket ljud så det är bara att hoppas att det är på väg åt rätt håll.

2013-09-20 15.08.14-12013-09-20 15.13.022013-09-20 15.15.08-22013-09-20 15.17.55

Efter träningen gick jag en promenad över täkterna i byn och sedan tillbaka hem.

© minatollare.se

2013-09-20 15.20.562013-09-20 15.21.23

Kom inte hem förrän vid 16-tiden så då la jag mig faktiskt och vilade en stund tills Henke dök upp.

Blev Kinamat idag då vi var båda var för trötta för att orka laga nått. I morgon ska jag skjutsa Henke och hans kollegor eftersom de ska iväg på en finlandskryssning sedan hoppas jag på lite hundträning om allt vill sig väl. Tänkte att Vinna skulle få träna i morgon eftersom Humla ska iväg och jobba på söndag. Vi får se hur det blir…

Inga kommentarer: