tisdag, september 17, 2013

Måste ju testa i alla fall…

Kom på i helgen att Humla ju inte apporterat gäss sedan ifjol. Nu tror jag ju inte att det ska vara nått problem men mycket har hänt med den hunden sedan ifjol så självklart måste jag ju testa. Tog fram en stor kanadagås i söndags och idag, när det regnade som värst var den tinad.

La ut den i skogen och skickade sedan Humla på ett sök på den. Ja vad trodde jag skulle kunna hända? Precis ingenting mera än att hon kommer med den och levererar i hand. Hon fick hämta den två gånger och det gick lika bra båda gångerna. Inga som helst problem trots att jag nog lyckats frysa in den största gåsen någonsin. Skönt!

Tyvärr hade jag inte kameran med eftersom det regnade så mycket å bilder med mobilen i mörkret blir ju inte bra men i alla fall…. Här kommer de….

2013-09-17 18.33.102013-09-17 18.35.19-2

Inga kommentarer: