lördag, september 07, 2013

Utställning och kräftskiva

Idag åkte jag ner till Högbo och SKKs internationella utställning. Anmälde Vinna när hon var sååå fin i pälsen och såklart började hon fälla päls i samma ögonblick. Gillade domaren som kände igenom hunden väldigt grundligt och sa sin bedömning då och tittade inte bara på hunden. Håller med om kritiken så nu har jag bestämt mig för att låta Vinna växa på sig för hon är så slank och då ser hon ju ännu längre ut. Kritiken finns att läsa under Vinnas utställningsresultat. Grattis Louise och Lysta som fick sitt första cert!

När jag kom hem blev jag trött och frusen så jag vilade en stund men sen tog vi en lång promenad med hundarna innan det var dags att börja göra sig iordning för kräftskiva hos Ida och Gösta. Mycket gott, åt så att jag höll på att storkna!

2013-09-07 18.55.30

Vädret är fortfarande sommarlikt så vi satt ute hela kvällen till nästan klockan 1. Förvisso under tak och med infravärme men i alla fall…

Hem kom vi först vid 01:30-02:00 då gång och då blev jag sittande vid datorn med diverse fix fram till klockan 03:30.

Inga kommentarer: