söndag, september 01, 2013

Vilken bra dag!

En helt oplanerad dag då vi frågade oss vad vi skulle göra idag då…? Jaaa dagen blev såhär…¨

  • Promenad med hundarna i skogen alldeles intill huset och det resulterade i 5 liter kantareller! De är rensade och förvällda nu och hälften gav vi bort till Lasse och Birgitta som kom med potatis, dill, persilja och plommon.
  • Röj på gården i form av ogräsryckning i grusgången och plockade bort de sista rabarberna och potatisarna vilka förövrigt Vinna och Humla åt upp…
  • Bytte armstöd på soffan. Vi bytte till ett smalt armstöd i Idenor eftersom soffan annars blev lite väl lång. Vi skulle ändra när vi flyttade hit men det har alltså inte blivit av förrän idag.
  • Tränade hund…

Fotgående (började om från början) med Vinna och gick sedan iväg och tränade apportering med henne. Körde UT både från min sida och sittande halvvägs ut. Körde också inkallning från dummie, stopp och ut och det gick riktigt bra. Det är VERKLIGEN hög tid att börja nu jag vet…  Tyvärr tar jag det från början för jag har nog hoppat över grunderna lite väl mycket…

Efter det körde jag höger och vänsterskick till samma platser som jag skickat på ut och hon var verkligen klockren!

Avslutade med ett sök och ett närsök vilket hon skötte väldigt fint också. Lugnt och samlat…

Kastade ut söket igen innan vi gick hem vilket blev bra passivitet under transport.

Tog istället med Humla som fick hämta in söket samt två på ett närsöksområde. Jobbade OK men frågade ett par gånger… Hade inte riktigt näsan med sig i närområdet så hon hamnade hela tiden ute på djupet. Men… arbetsviljan var det ändå inget fel på och näsan var med mycket bättre nu än tidigare…

På väg åt rätt håll? Hoppas det även om munsåret börjar komma tillbaka Ledsen

Ikväll blev det lax till middag

Inga kommentarer: