söndag, februari 02, 2014

Min gulliga gulliga långa hund

I morse hade jag släppt ut Vinna och Humla på gården. Efter en stund tittar jag ut och ser denna långa vackra hund… Blinkar

DSC_0728

Uppmärksam är hon också för hund upptäckte att jag fotograferade henne trots att jag stod inne….

DSC_0729

Blev till att trampa upp vår 2km skogsrunda igen idag, Två kilometer är ju inte långt men man blir varm av att gå och släpa fötterna den sträckan när det dessutom är plussgrader och tösnö. Hur som helst så blir det mera stig när man gör så så förhoppningsvis blir det lättare att gå där i veckan om det inte kommer nån ny snö.

Henke hade skottat av altantaket och den snön skulle ju inte ligga kvar på plattorna och eftersom brytpinnen hade gått av så skottade jag bort snön för hand. Grymt tung var den!!!

Efter lunch, skidkoll på tv så tog jag mig i kragen och åkte till totohallen och tränade lydnad. Det var helt tomt i hallen så jag fick ha den helt för mig själv så då fick båda hundarna vara med inne hela tiden.

Humla var genomtaggad även idag och då är hon jobbig att träna men körde i alla fall fotgående (gick INTE bra vilket normalt är hennes starkaste moment), vittringsapportering (Började om från början och då gick det kanonbra), rutan (Gick kalasbra idag) och fjärr vilket gick bra.

Vinna fick köra fotgående (Gick ok men går ju bara ett par steg), hopp (det gick kanon så nu körde jag hopp, sitt, hopp med fotingång och hon klarade det jättebra), ställande under gång och det gick också väldigt bra. Några inkallningar och sedan lite framförgående blev det också.

Medan Vinna vilade så fick även Humla köra lite framförgående och sen avslutade jag träningen med en platssittning med Humla och plattsliggning med Vinna. Gick även det fint!

Totohallen1Totohallen2

Söndagen avslutades med taco och film.

Inga kommentarer: