torsdag, februari 06, 2014

Tårta och träning i totohallen

Idag var det hög tid att bjuda på tårta på jobbet så sagt och gjort. Tårta blev inköpt på Ica å är det jag som väljer för att fira min dag så blir det min favorittårta i form av Delsbotårta.

Efter jobbet åkte jag direkt till totohallen för att träna lydnad. Denna gång fokucerade jag på Vinna efter Humla var så stressad förra gången. Idag var dock båda hundarna väldigt duktiga. Vinna körde jag mycket fotgående med men också övriga moment i ettan samt framförgåendet från brukset. Mycket mycket duktig var hon. Kan nog bli en start till våren/sommaren skulle jag tro.

Humla fick köra fotgående, rutan, inkallning med ställande och några hopp och även hon var väldigt duktig och inte alls lita stressad och förvirrad idag.

Hemma blev det en kort promenad med hundarna sen var det dags för middag och såklart skulle det packas inför morgondagens aktiviteter där vi fått en packlista å då är det ju bara att packa allt som står på den.

Inga kommentarer: