fredag, februari 14, 2014

Väldens bästa Humla blir till och drömlandet Oz

Den 14 februari, på alla hjärtans dag blev en liten Humla till… Världens bästa lilla hund!!!

Humla

Millan och Anette kom upp med Maja på kvällen och Neo och Maja fick till det direkt. One time only… De stannade i ytterligare två dagar men någon mera parning blev det inte men vad gör väl det när 9 små Alla hjärtansdags barn tittade ut två månader senare…

MajaNeo

Dagen spenderades annars som vanligt på jobbet men idag jobbade jag i ett sträck fram till klockan 14 då jag åkte hem och gick en promenad med med vovvarna. Känner mig inte riktigt kry… Har haft ont i halsen flera morgnar denna veckan men det har liksom släppt under dagen men nu i eftermiddagen känner jag mig kallsvettig och frusen.

Henke kom också hem tidigare än vanligt idag och eftersom det är Alla Rött hjärta-dag så fick jag en bukett sådana här…

DSC_0811

Efter middagen åkte vi iväg till Iggesund för att se Trollkarlen från Oz med Glada Hudikteatern. Hämtade upp Kenneth och Mats på vägen för det var parkeringskaos på Ankarmon intill Camp Igge Arena där teatern sattes upp. Ett fantastiskt arrangemang som är mycket proffsig.

DSC_0814 kopiera

Men…  jag måste ändå sticka ut hakan för jag tycket att teatrarna har tappat lite av sin charm. Allt är proffsigt och stort och lokalförankringen har i hög grad släpps. Koreografin består till stor del av material som via projektorer syns i bakgrunden och musiken skrivs av proffs (Salem Al Fakir och Pontus de Wolfe), Uppsättningarna kan nu mera jämföras med de teatrar man går och ser i Stockholm och då tycker jag handlingen blev tunn… Budskapet är bra men… Som sagt charmen har till stor del gått förlorad till förmån för teknik och perfektion. Jag menar inte att teatern inte ska utvecklas men charmen ligger ändå i lokalförankringen och “brukarnas” fantastiska prestationer och deras glädje.Nog sagt om detta! Få se om man blir hängd nu…. Blinkar

Inga kommentarer: