torsdag, september 08, 2016

En lång dag i Stockholm

Uppstigning tidig morgon för att åka till Stockholm för uppstartsträff inför ett kommande projekt när det gäller hygienartiklar som riktar sig till barn. Uppstigning 05:00 då tåget avgick före 6. En heldag i Stockholm och läkemedelsverket som arrangör av träffen och vägledande myndighet i projektet. Bra och proffsigt framförande som avslutades klockan 16. Men se då började det….

Precis när vi hoppade på tåget som skulle avgå 16:22 säger de att det kommer att bli förseningar då en lastbil kört in i en bro som vi skulle passera. En kontrollant skulle ut för att bedöma skadorna på bron innan vi skulle kunna avgå. Minst en timmes försening så jag hoppade av tåget och köpte mat för resan.

Vi, jag och Anne-li tog plats på tåget och avvaktade. Vi hamnade vid ett trevlig bort så vi satt och pratade och skämtade över det som inträffat. Efter kanske en halvtimma meddelas det att tåget måste utrymmas då de inte kunde stå kvar vid perongen. Bara att kliva av. Både jag och Anne-Li lyckades då glömma saker på tåget. Jag glömde min pappersbiljett men det var inte så farligt eftersom Anne-Li hade kvar sin och båda biljetterna stod med på bådas biljetter. Anne-Li glömde däremot sin jacka vilket var värre…

Hur som så drev vi runt på centralen men eftersom det hela tiden kom nya besked så gick det inte att lämna skärmarna där informationen kom upp. Drygt. Efter en massa besked kom slutligen ett besked om en perrong där vårt tåg skulle kunna avgå ifrån. Klockan var då 18:30 och vi skulle varit hemma klockan 19…

Hemma var jag först klockan 21:30 så det blev en lång dag.

Inga kommentarer: