lördag, september 10, 2016

Marknad i Hudik

Efter nästan 12 timmars sömn så vaknade jag strax före 8:30 med huvudvärk. Blev nog lite väl mycket sömn…. Frukost och sedan var jag tvungen att lägga mig igen. Det ville inte riktigt släppa men vid 11:30-tiden var jag i alla fall så pass pigg att jag kunde klä på mig och hitta på nått.

Vi åkte ner på stan för att gå på marknaden. Massor med folk, härligt väder och en massa grejer som man inte behöver.

Varje år äter jag Langos på marknaden och så även i år. Det blev liksom en trerätters lunch på marknaden faktiskt. Först så delade vi på en langos till förrätt. Till varmrätt delade vi på en kebabtallrik och det sista vi köpte innan vi lämnade området det var var sin Cockosboll.

Vad vi köpte? Henke köpte en lott och vann precis det som han ville!

2016-09-10 21.50.55

Å jag spontanköpte Norrbottensringen, hälsingeringen har jag sedan tidigare.

2016-09-10 21.52.04

När vi kom hem blev det en promenad med tjejerna genom byn och sedan blev det risotto och pilgrimsmusslor till middag. I morgon väntar en tidig morgon igen.

Inga kommentarer: