fredag, september 30, 2016

Ledig dag för avresa till Linköping och RIP Anita

Henke var ledig idag då han jobbade med inventering hela förra helgen. Jag hade också tagit ledigt då vi skulle köra ner till Linköping idag och det varit väldigt intensivt den sista tiden.

Vi tog en lugn morgon, vaknade dock vid 7-tiden och gjorde misstaget att titta på telefonen och facebook. TIl min förskräckning ser jag att Anders lagt ut information om att Anita Wahlberg dött i natt. Jag såg inlägg från henne så sent som 23:30 i gårkväll. Det kändes så overkligt, trodde att någon hackat Anders Fb-kontor. Det kan ju inte vara sant??!! Tyvärr så var det helt sant. Det är så hemskt när det händer så plötsligt. Så chockartat, så overkligt och så tragiskt. Anita blev bara 51 år! Red heartBroken heartRed heart

11154947_10153247670331661_7180329899182965017_o

Inte kunde jag somna om efter att ha sett detta så jag steg upp och gjorde de förberedelser som behövdes inför dagen.

Klockan 12 åkte vi ut till Idenor och träffade Gunilla och gick en skogspromenad med alla tjejerna sedan åkte jag och Henke direkt mot Linköping.

För att slippa Stockholmstrafiken vid 16.30-tiden så åkte vi över Strängnäs och Flen. Vi anlände till Ulf och Eva i Linköping klockan 18:30. Lasse och Birgitta åkte ner med tåg redan i onsdags.

En Tom Collins drink och nachos med smältost och guacamole till förrätt och sedan grillad kalkonmed potatis och goda tillbehör till varmrätt och sedan kaffe och kaka. Tidig kväll då det kommer att bli en lång dag i morgon.

Inga kommentarer: