söndag, september 18, 2016

En skön men effektiv söndag

Sovmorgon eller i alla fall en lugn förmiddag då jag även passade på att klippa Henke å så röjde vi lite i förrådet.

Gick sedan ut en lång promenad med tjejerna, blev drygt 8 km. Tittade även till en tjärn där jag tänkte att jag skulle försöka mig på lite andjakt så småningom.

2016-09-18 13.17.382016-09-18 13.18.082016-09-18 13.19.04

Till lunch käkade vi upp resterna från gårdagens thaimiddag och sedan blev det lite hösfix på tomten. Röjde ogräs mellan plattorna, tog bort lite vissna blommor och planterade ljungen mm som jag köpte i Sundsvall i går.

På kvällen blev det en kort promenad till sjön med tjejerna och sedan badade vi tunna igen. Härligt nu när det börjar bli mörkt och lite ruggigt på kvällarna.

Till middag blev det kallskuret, rostbiff, kalkon, parmainlindad sparris och spenatknyten. Mums!

Inga kommentarer: