lördag, september 03, 2016

En riktig slappardag

Trodde att det skulle bli gåsjakt idag men så blev det inte så istället blev det en riktig slappardag vilket kanske var välbehövligt.

En promenad genom byn på förmiddagen sedan en sväng till affären för att veckohandla. När vi kom hem så bestämde jag mig för att trotsa regnet och åka upp i skogen och leta kantareller. N

Nu visade det sig att det regnade lite mera än vatten uppifrån. Var nämligen i skogen runt skjutbanan och där smällde det ordentligt och regnade en hel del hagel också. Gick istället och testade lite, för mig, nya stigar så nu har jag hittat lite nya promenadstråk vilket aldrig är tokigt. Gick också upp till skjutbanan där det visade sig vara en företagsevent. De blev lite imponerade över hundarnas inställning till skott då både Vinna och Humla blev väldigt inspirerade över skotten och lerduvorna som flög kors och tvärs. Hehe!

Blöt och lite småtrött kröp jag ner under en filt i soffan när jag kom hem och somnade på stört. Sov sååå gott!

På kvällen slappade vi framför tvn, käkade pizza och förberedde mig lite snabbt inför morgondagen.

Inga kommentarer: