tisdag, september 27, 2016

Vinna dygn 40

Efter nära 9 timmars sömn kändes det bättre idag. Det var tur för det blev en hektisk dag på jobbet

På lunchen var det helt underbart väder ute. Soligt och fint och ca 18 grader varmt!

Efter jobbet idag hann jag med att ringa flera av valpintressenterna även om de var flera som inte svarade. Blev under tiden en långpromenad med tjejerna då vi mötte hästar, rådjur, traktorer och andra hundar. Mycket aktiviteter i byn ikväll.

Tänk var tidigt det blir mörkt nu för tiden. Tror det är kört med vardagsträning för i år nu. Ska vi träna blir det på helgerna men nu är det så mycket jakter så jag känner att Humla får mer än nog i alla fall. Vinna ska inte vara med på några fler allmänna träningar för nu är det bara ca tre veckor kvar. Vinna är på dygn 40 av 63 idag… Hon har fortfarande inte visat några tecken på illamående. Inte upplever jag heller att hon börjat lägga på sig ännu däremot har hon börjat få tuttar i veckan. Hon dricker mera än vanligt men annars är hon nog sig själv fullt ut.

Middag fixade Henke å när den var intagen så slog jag mig ner i soffan, klockan hade hunnit bli 21. Får bli lite avslappnade tittande på tv och uppdatering av bloggen men sen väntar sängen.

Här är en bild på Vinna efter att hon röjt på täkten där vi jagade i helgen. Efteråt ville hon åka släpvagn…

VinnaVinna på släp

Inga kommentarer: