onsdag, september 14, 2016

En riktig frossardag

Idag var vi några stycken som åkte ner till Söderhamn och Sandarne för att göra studiebesök på deras båttvätt som de tog i drift i våras. Intressant och trevlig besök blev det. Helt klart nått för vår kommun att ta efter hoppas jag!

När vi satt inne i klubbhuset fick vi gofika med “Söderhamnstårta” eller vad den kan heta. Som en stor krämbulle med glasyr och strössel.

2016-09-14 08.54.08

Vi kom tillbaka till stan lite sen lunch så då åkte jag hem till vovvarna och käkade lunch och gick en promenad. Var tillbaka på jobbet vid 14:30 så det blev en kort men väldigt effektiv eftermiddag. Först blev det dock gofika (igen) då Maria fyllde år och bjöd på Schwarzwaldtårta.

Direkt efter jobbet åkte jag hem så jag och Henke gick en promenad med vovvarna och sedan skjutsade han in mig till stan. Logendamerna hade studiebesök på Ting med tanke och sedan gick vi på Ming och käkade. Åt så jag nästan storknade så när jag kom hem somnade jag rätt tidigt. Vilken frossardag det varit!

Inga kommentarer: